Inspirujemy klientów nowymi ideami. Pomagamy im odnaleźć się w czasach głębokich zmian gospodarczych i społecznych. Zaskakujemy nieakademicką formą pracy warsztatowej opartą na dialogu i doświadczaniu. Udowadniamy, że zmiana kulturowa może zajść naprawdę, nie tylko na powierzchownym plakatowym poziomie.
Obszary pracy w organizacjach
Komunikacja
Klienci często potrzebują pomocy w usprawnieniu komunikacji. Tego wymaga przecież każda zmiana. Naszym zdaniem najskuteczniejsza jest komunikacja empatyczna – oparta na dialogu, akcentująca rolę słuchania. Trening komunikacji empatycznej jest nieodzownym elementem każdego programu rozwojowego Grupy TROP.
Zaangażowanie i współodpowiedzialność
Klienci borykają się z konfliktami. Pomagamy je rozwiązywać rozwijając zdolność do wchodzenia w buty drugiej osoby (decentracja) oraz zobaczenia sytuacji z lotu ptaka (podejście systemowe).
Różnorodność i dialog międzypokoleniowy
Klienci stoją przed wieloma dylematami związanymi z różnorodnością. Szczególnie trudny bywa dialog międzypokoleniowy. To wyzwanie cywilizacyjne, które wymaga skierowania uwagi na mocne strony nas wszystkich. Przygotowujemy liderów do kreatywnego wykorzystywania rozmaitych potencjałów.
Dobrostan pracowników
Klientów martwi kondycja psychiczna pracowników – dbałość o dobrostan pracowników stała się realną potrzebą wielu firm. Wspieramy ich w oparciu o psychologię humanistyczną, budując u uczestników naszych szkoleń poczucie sprawczości, sensu i własnej wartości.
Konflikt
Klienci borykają się z konfliktami. Pomagamy je rozwiązywać rozwijając zdolność do wchodzenia w buty drugiej osoby (decentracja) oraz zobaczenia sytuacji z lotu ptaka (podejście systemowe).
Wartości firmy
Klienci chcieliby, aby wartości firmowe naprawdę żyły jednocząc ludzi. Pomagamy je wdrażać w sposób, który budzi zarówno emocje jak i egzystencjalną refleksję. Dzięki naszym programom wdrażania wartości ludzie czują głębszy sens swojej pracy, bardziej identyfikują się z celami i kierunkiem rozwoju firmy. Najważniejsze jednak jest to, że wzrasta wzajemne zaufanie.
otwartość na zmiany
Klienci wiedzą, że zmiany są konieczne, a jednocześnie mają świadomość, że ludzie są nimi przeciążeni. Pomagamy w budowaniu większej otwartości na zmiany dzięki nastawieniu na uczenie się w działaniu. To sprawia, że praca staje się ciekawsza a stres maleje. Wspieramy rozwój kreatywności i budowanie dobrych praktyk komunikacji w zmianie.
Specjalizujemy się w szkoleniu liderów oraz trenerów, coachów i mentorów.
Narzędzia metody TROP
Bazujemy na Metodzie TROP, naszym autorskim podejściu mającym już 30 lat. To podejście opiera się na czterech filarach, opracowanych przez nas i dogłębnie sprawdzonych w praktyce. Są nimi:
- Metodyka budowania sytuacji edukacyjnej pokazująca, jak efektywnie uczyć się w oparciu o działanie i doświadczanie
- Koncepcja współpracy opartej na empatii
- Koncepcja odnawialnych źródeł energii jednostki w oparciu o motywację rozwojową
- Koncepcja kompetencji kluczowych, niezbędnych do efektywnego funkcjonowania w świecie turbulentnym.
Filmy FABULARNE I EDUKACYJNE
Filmy w różnych konwencjach od mini filmu fabularnego przez film edukacyjny zawierający rozmaite formy oddziaływania do spójnej formy, która łączy te podejścia. Sondy, modele, animacje, wątki do autoreflekcji
Power survey
Badanie mocnych stron i potencjałów – Power Survey odpowiada na potrzebę zrozumienia, na czym możemy się oprzeć, jeśli chcemy wprowadzać w organizacji zmiany organizacyjne i kulturowe.
coaching indywidualny i grupowy
To jest forma polegająca na spotkaniach indywidualnych lub grupowych, w których coach pomaga w rozwoju, w podejmowaniu decyzji, planowaniu, rozwiązywaniu konfliktów i innych sytuacji problemowych na poziomie indywidualnym lub grupowym.
PRACA WARSZTATOWA oparta o proces grupowy
Łączymy podejście ustrukturalizowane i nastawione na realizację konkretnego celu z podejściem procesowym, opartym o interakcję pomiędzy uczestnikami. W takim podejściu kluczowy jest dialog w grupie: pogłębiony, uważny, uwzględniający różnorodność opinii i nawyków oraz doświadczeń, a przede wszystkim konkluzywny.
sesje NDD
Sesja nauki w działaniu i przez doświadczanie. Autorska, tropowa odmiana sesji Action Learning. Prowadzenie spotkań, w trakcie których lider wraz z trenerem pracuje nad realnym problem firmowymi, a jednocześnie nad komunikacją i relacjami w zespole, pokazując, jak można się uczyć w oparciu o doświadczenie, zarówno sukcesy, jak i porażki.
mentoring
Uczestnik korzystając z tej formy uzyskuje pomoc w kreowaniu swojego rozwoju, podmiotowym rozwiązywaniu swoich dylematów. Mentor stara się zrozumieć potrzeby mentee, podzielić się swoim inspirującym doświadczeniem, ułatwić podjęcie samodzielnej decyzji, sięga do własnych doświadczeń, przemyśleń i wiedzy, ale nie podaje ich jako prawd ostatecznych