Szkolenie i coaching - Grupa Trop

Szkolenie i coaching

Nawyk

Mamy jako ludzie pewien zasób, który bywa przekleństwem. Znakomicie pisze o tym jeden z ważnych autorytetów psychologicznych Stephen R. Covey. "Jestem Twoim nieodłącznym towarzyszem. Jestem twoim największym pomocnikiem albo najcięższym brzemieniem. Popycham cię...

czytaj dalej

Przedsiębiorczość trenera, coacha, lidera zmiany

O przedsiębiorczości jako takiej Przedsiębiorczość ma w Polsce złe konotacje. Załatwić coś, ugrać, pokombinować i... zarobić. Przedsiębiorcy w opinii wielu naszych rodaków to podejrzane nieco typy dorabiające się kosztem zwykłych ludzi. To bardzo niebezpieczny...

czytaj dalej

Pokaż się – moc superwizji

Superwizja staje się coraz bardziej popularna w środowisku trenerskim. Jedni trenerzy cenią jej edukacyjny charakter, u innych wzbudza obawy. Mimo, iż dla wielu osób odkrywanie wiedzy o sobie jest procesem trudnym, wywołującym nieraz nieprzyjemne emocje, to bez...

czytaj dalej

Zaczęło się niewinnie (czyli o programach szkoleniowych)

Zaczęło się niewinnie. Pewna nieduża, lecz bardzo prężna firma (150 osób), powiedzmy Anonimex, z branży hi-tech, zgłosiła się do nas, czyli Pracowni TROP, z prośbą o przeprowadzenie szkolenia z zakresu obsługi klienta. Dyrektora Anonimexu zaniepokoił fakt, że w ciągu...

czytaj dalej

Aktywność – na szczęście

"Aktywność oznacza podmiotowość, dokonywanie wyborów, przyjemność istnienia, smakowania i doświadczania życia." Benedykt Spinoza "Oddając się aktywności doświadczam siebie jako podmiotu tejże aktywności. Jest ona bowiem procesem powoływania do bytu, tworzenia, zawiera...

czytaj dalej

Być performerem społecznym

Zmiana... Tysiące lat ludzie walczyli z nią na setki sposobów. Tworzyli systemy polityczne, gospodarcze, religijne, ustanawiali zasady, budowali kultury. Żyli w ułudnej stabilności. W codzienność zmiana zaczęła przenikać tuż przed końcem XX wieku. Początkowo...

czytaj dalej

O edukacji (czyli w jaki sposób człowiek się uczy)

Istotą pracy dobrego nauczyciela jest tworzenie sytuacji, w której uczniowie przeżywają dobre, rozwojowe doświadczenia. Jeżeli człowiekowi (a dziecko też jest człowiekiem) proponuje się dialog, pozwala się mu na współtworzenie procesu pracy, traktuje z szacunkiem i...

czytaj dalej

O sytuacji edukacyjnej. O uczeniu się

Uczenie się skojarzone jest z dość smutną i ponurą czynnością. Dziecko siedzi nieruchomo na lekcji i grzecznie słucha. Młodzian siedzi przy biurku i „odrabia" lekcje. Istotą jego pracy jest zapamiętywanie informacji. Wertowanie podręczników i wkuwanie tysiąca...

czytaj dalej

Instytut TROP (synteza)

W listopadzie odbył się w Pułtusku zjazd absolwentów STB. Wśród rozmów i pomysłów pojawiła się propozycja Jaca zorganizowania w ramach Instytutu TROP sesji rozmów na ważne tematy. Chodziło o to, by w systematyczny sposób zastanawiać się nad tym, co robimy. W czasie...

czytaj dalej

Animatorzy rozwoju

Budując sytuacje edukacyjne, tworząc ludziom przestrzeń do samodzielnego uczenia się, poszukiwania, rozwijania umiejętności stajemy się pewnego rodzaju agentami zmiany. A właściwie animatorami rozwoju. Zauważcie, że każdy warsztat, nawet jeżeli dotyczy tzw. twardej...

czytaj dalej

Proces uczenia się we współczesnym biznesie

Niekwestionowaną już prawdą w dziedzinie zarządzania jest konieczność permanentnego uczenia się. Jest to podstawowa odpowiedź na ciągłą zmianę, na nowe technologie, nowy sposób zarządzania, konieczność uzyskiwania coraz większej elastyczności w działaniu. Jak w każdej...

czytaj dalej